Cellulit, nasz motywator

Każda z nas lubi pomarańcze jako źródło witaminy C, ale chyba nikt nie lubi kiedy nasza skóra na nogach i na innych partiach ciała zaczyna przypominać jej skórkę. Mężczyźni chwalą się, że nie mają cellulitu, bo to nieestetycznie. I niech już im będzie, bo faktycznie męski cellulit jest tak rzadki, że jeszcze nikt go nie widział. Spowodowane jest to inną genetyczną budową komórek i metabolizmu. Jednak nie stresujcie się, bo nawet dzieci mają „pomarańcze” :)

cela

Więc co to jest cellulit. Wiki podaje, że jest to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, występujące razem z obrzękowo-włóknistymi zmianami tkanki podskórnej. Jest  kilka typów cellulitu.

powstawanie-cellulitu-schemat

Powstawanie cellulitu. Źródło: internet.

Jakie są przyczyny powstania cellulitu?

Nie jest to do końca pewne, ale prawdopodobnie winę ponosi jedzenie przetworzonych chemicznie produktów, poza tym:

  • brak ruchu i siedzący tryb życia,
  • nadmiar cukru i soli w diecie,
  • przewaga estrogenów przy niedoborze progesteronu,
  • problemy z krążeniem,
  • noszenie zbyt obcisłych ubrań,
  • nałogowe palenie papierosów,
  • wady postawy (skrzywienie kręgosłupa zaburza krążenie krwi w nogach),
  • uwarunkowania genetyczne.

Jak walczyć z cellulitem?

  • aktywny tryb życia(spacer, bieganie, interwały, skakanka, orbitrek,rower,  ćwiczenia na brzuch, …),
  • ograniczenie używania soli i cukru w nadmiarze,
  • naprzemienny prysznic ciepła-zimna woda,
  • masaż pod wodą szorstką gąbką lub użycie specjalnej szczotki, rękawicy do peelingu ciała,
  • żele i olejki antycellulitowe(kosmetyki np. z kofeiną),
  • masaż antycellulitowy.

Jakie stosować składniki w diecie?

Najważniejsza jest zdrowa dieta. Najlepiej jest dostarczać organizmowi dużej ilość wody oraz dodawać składniki, owoce, warzywa, które oczyszczają organizm z toksyn, pobudzają przemianę materii.

  • zielona herbata,
  • kurkuma,
  • buraki,
  • brokuły,
  • szparagi,
  • ananasy,
  • grejpfruty,
  • czarna rzepa,
  • mniszek lekarski,
  • koper włoski,
  • pietruszka,
  • cynamon,
  • jałowiec.

Najważniejsze!

Trzeba zrezygnować z tłustych mięs, serków topionych, płatków kukurydzianych i jasnego pieczywa. Chude mięso i ryby powinny znaleźć się na stałe w menu.

Ponieważ na cellulit wpływa także stres i zmęczenie, warto wrzucić na luz i dać sobie więcej czasu na regenerację oraz odpoczynek.

Podzielcie się swoimi tajnikami na zwalczanie cellulitu, których tutaj nie wypisałam. Warto poznać sprawdzone rady :) 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.