Nowy styl życia/Zdrowie/#Behealthy

Przepraszam, że ostatnio była cisza, jeżeli chodzi o pisanie postów na blogu. Wreszcie nadchodzę z ciekawym tematem dotyczącym zdrowia. Zainspirowała mnie ostatnio książka, której tytuł otrzymałam od osoby chorej na raka.  Z kolei ta osoba dostała tę książkę od lekarza onkologa. Jednak polecam Wam przeczytać tę książkę, bo w poście zawieram te informacje, które są najważniejsze, jednakże nie da się tak wszystkiego tutaj dokładnie opisać.  Oto tytuł:

antyrak-nowy-styl-zycia-b-iext43748290

„Antyrak” odpowiada na pytania kluczowe dla zdrowia większości ludzi: Jaki tryb życia prowadzić, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka? Co robić, aby zahamować jego rozwój? Co jeść i jakie stosować diety? Jakich potraw unikać? Dr Servan-Schreiber był lekarzem neurochirurgiem i psychiatrą, zajmował się terapią osób cierpiących na nowotwory oraz inne ciężkie choroby. Około 20 lat lat temu wykryto u niego guz mózgu. Przeżył dwie operacje i nawrót choroby. Zmarł  6 lat temu. Był zwolennikiem niekonwencjonalnych metod leczenia, ale nie odrzucał sposobów tradycyjnych. Jego książka „Antyrak. Nowy styl życia” stał się światowym fenomenem wydawniczym.

Poniżej podam Wam wszystkie niezbędne informacje, które przekazał dr David.

Gdy odkładamy na jutro poszukiwania rzeczy najważniejszych, możemy się przekonać, że życie przeciekło nam przez palce, nim poczuliśmy jego smak.

antyrak-nowy-styl-ycia-ebook-17-638

Czynniki łagodzące zapalenia w organizmie:

  1. dieta śródziemnomorska, kuchnia indyjska, kuchnia azjatycka
  2. cukry złożone, mąka pełnoziarnista
  3. oliwa z oliwek, olej z siemienia lnianego, olej rzepakowy
  4. tłuste ryby, zawierające dużo omega-3
  5. nabiał z mleka bydła karmionego głównie trawą
  6. jajka hodowanych w warunkach naturalnych
  7. śmiech, pogoda ducha, harmonia wewnętrzna
  8. uprawianie sportów, np. 50 minutowy spacer 3 razy w tygodniu lub 30 minutowy 6 razy na tydzień

Diety naszych przodków nie zawierały cukru i białej mąki.

Azjaci, spożywający produkty o niskiej zawartości cukru, pięć do dziesięciu razy rzadziej zapadają na raka niż ci, którzy spożywają dużo cukru oraz żywności wysoko przetworzonej. 

Powinno się unikać białego ryżu i zastępować go brązowym lub białym ryżem basmati. Im więcej w diecie warzyw i roślin strączkowych (grochu, fasoli i soczewicy), tym mniej zachorowań na raka.

Mniej zanieczyszczone owoce i jarzyny:

  • banany, pomarańcze, mandarynki, ananasy, grejpfruty, melony, arbuzy, śliwki, kiwi, jagody, mango, papaja,
  • brokuły, kalafior, kapusta, pieczarki, szparagi, pomidory, cebula czerwona, bakłażan, fasolka, chrzan, awokado.

dieta-antynowotworowa2

  1. Cukier i białą mąkę należy stosować w niewielkich ilościach; słodzić można nektarem z agawy(lub innymi produktami|), do pieczenia używać wieloziarnistej mąki, jeść chleb pieczony na tradycyjnym zakwasie.
  2. Należy unikać wszelkich nasyconych tłuszczów roślinnych  – tłuszczów typu trans – |(występujących również w rogalikach i ciastkach pieczonych bez użycia masła) oraz tłuszczów zwierzęcych obfitujących w kwasy omega-6. Doskonała jest oliwa z oliwek oraz masło(nie margaryna) oraz sery z odpowiednią ilością kwasu omega-3. Tłuszcze omega-3 występują w produktach organicznych pochodzących od zwierząt karmionych trawa lub paszą z dodatkiem siemienia lnianego. Jeżeli zwierzęta są karmione organiczną kukurydzą i soją(a nie trawą), w ich mięsie i jajkach pozostaje bardzo dużo sprzyjających stanom zapalnym kwasów omega-6.

RAK rozwija się w organizmie człowieka przez 5 do 40 lat!

zdrowie2

Żywność ważniejsza od zanieczyszczeń

Jeśli nawet owoce i jarzyny są zanieczyszczone pestycydami, pozytywne oddziaływanie związków antyrakowych przeważa nad negatywnymi skutkami obecności karcenogenów(czynników rakotwórczych).

Pokarmy antyrakowe w codziennej diecie:

  • zielona herbata(najlepiej japońska np. Sencha, Gyokuro, Matcha)
  • przyprawy kurkuma, curry, imbir
  • rózne rodzaje kapusty(brukselka, kapusta, brokuły, kalafior,…) – nie należy gotować kapusty i brokułów tylko dusić krótko pod przykryciem lub smażyć
  • czosnek, cebula, por, szalotka, szczypiorek
  • jarzyny i owoce bogate w karotenoidy(żółte, czerwone, pomarańczowe,…)
  • ziemniaki
  • soja organiczna
  • grzyby boczniaki
  • zioła i przyprawy np. rozmaryn, tymianek, oregano, bazylia, mięta, pietruszka, seler
  • wodorosty morskie
  • kwasy tłuszczowe omega-3 występujące np. w mięsie tłustych ryb(sardele, małe makrele i sardynki UWAGA: IM WIĘKSZA RYBA, TYM JEST BARDZIEJ ZANIECZYSZCZONArtęcią, dioksynami, pestycydami. Ryby mrożone tracą zawartość omega-3.
  • witaminy: selen, witamina D
  • probiotyki
  • jagody: truskawki, maliny, jagody, jeżyny, żurawina
  • owoce cytrusowe: pomarańcze, mandarynki, cytryny, grejpfruty
  • sok z granatu
  • czerwone wino
  • gorzka czekolada

Mam nadzieję, że spodobało Wam się w miarę krótkie streszczenie książki. A  na końcu autor opisuje dobry wpływ medytacji, jogi na zdrowie i przede wszystkim aby unikać stresu :)

Czy jesteście też zdania, że dieta leczy?

Czy wiesz, że nawozem dla guzów nowotworowych jest STRES! - David Servan-Schreiber

Trzymajcie się zdrowo!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.