Zdrowe odżywianie prosto z natury

This is photo of summerhouse in the garden. Inside this build are chairs from the wood. That's fantastic place for barbecue and grill or relax.

Gdzie możemy znaleźć zdrowie? Na talerzu i na łące. Wszyscy popełniamy błędy żywieniowe i choć pojedyncze potknięcia nie są aż tak bardzo niebezpieczne, to długotrwałe powtarzanie ich staje się już groźne. Na ogół zjadamy za dużo protein, złych tłuszczy, cukru i soli, natomiast za mało warzyw i owoców.

infografika-bg

PÓŁ PORCJI WARZYW, OWOCÓW = RYZYKO NOWOTWORU ZMNIEJSZONE O 7%

Zbadali to kalifornijscy naukowcy. Każdy posiłek powinien zawierać owoce lub warzywa, bo dla naszego zdrowia są prawdziwymi kopalniami złota.

Cudowne właściwości owoców i warzyw:

1/ Dietetycy zalecają jedzenie owoców i warzyw ze względu na ich niskokaloryczność oraz wysoką zawartość witamin, minerałów i cukrów o niskim indeksie glikemicznym(tutaj pisałam o tym).

2/ Surowe warzywa i owoce zachowują wszystkie swoje witaminy(zwłaszcza witamina C jest wrażliwa na wysokie temperatury).

3/ Kiedy je gryziemy nasze szczęki pracują, co poprawia stan zębów i dziąseł.

4/ Zapobiegają nowotworom(np. piersi, prostaty, okrężnicy, żołądka, skóry, płuc).

5/ Regulują ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu oraz chronią serce.

6/ Spowalniają starzenie, bo zawieraj dużo przeciwutleniaczy.

7/ Dostarczają najwięcej potasu, który przeciwstawia się soli, czyli zatrzymywaniu się wody w organizmie. Im więcej warzyw spożywamy, tym więcej wydalamy wody, czyli jesteśmy mniej „opuchnięci”.

8/ Zawierają dużo kwasów organicznych i minerałów, co gwarantuje kwasowo-zasadową równowagę organizmu, co z kolei jest bardzo istotne dla zdrowia, choć o tym mało się mówi(tutaj jak dbać o zasadowe środowisko w naszym organizmie).

9/ Owoce i niektóre warzywa rosną bardzo powoli , dzięki czemu korzystają ze słońca i produkują ochronne składniki odżywcze.

10/ Zawierają od 80 – 96% wody. Z tego nie zdajemy sobie sprawy.

Lista najzdrowszych produktów wg kliniki Mayo w USA zajmująca się sposobami opóźnienia starzenia:

1/ Migdały – właściwości przeciwcholesterolowe,

2/ Brokuły – dobre na serce, zawierają składniki przeciwrakowe,

3/ Czarne jagody – przeciwko infekcjom dróg moczowych,

4/ Szpinak – zasobny w witaminę D3. Dobry na serce i układ immunologiczny.

5/ Czerwona fasola – źródło protein.

6/ Kiełki zbóż – bogate w witaminy i minerały.

7/ Soki warzywne.

8/ Słodkie bataty – duża zawartość witaminy E.

9/ Jabłka – właściwości przeciwicholesterolowe.

W miesiącu CZERWCU korzystajmy z następujących warzyw i owoców:

KARCZOCHY, SZPARAGI, BURAKI ĆWIKŁOWE, OGÓRKI, DYNIE, BÓB, SAŁATA ZIELONA, GROSZEK ZIELONY, ZIEMNIAKI, RZODKIEWKA,

CZEREŚNIE, TRUSKAWKI, RABARBAR

W pozostałych postach zapewniam Was, że będą ciekawe tematy z łatwymi przepisami kulinarnymi.

2 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.