Kasza jaglana – jak gotować?

jak-gotować-kaszę-jaglaną-proso-dieta-bezglutenowa

Jak gotować kaszę jaglaną

“Holistyczne podejście do człowieka, na to, że jedzenie ma być lekiem na wszystko”

Kasza jaglana zwana jest królową kasz. W medycynie chińskiej traktuje się ją jak lekarstwo. Wszyscy już milion razy czytali w Internetach jaka jest zdrowa. Tylko czy wszystkim smakuje? Dlatego poznajmy dzisiaj przepis na ugotowanie pysznej kaszy :)

Właściwości

W kaszy jaglanej znajdziesz żelazo (warto więc spożywać ją razem ze źródłami witaminy C), magnez, żelazo i witaminy z grupy B. Jest również źródłem krzemionki, a więc zaprzyjaźnij się z nią jeśli chcesz poprawić stan swojej skóry, włosów i paznokci, a także pozytywnie wpłynąć na mineralizację kości. Kasza jaglana ma też w porównaniu do innych kasz sporo białka oraz jest produktem naturalnie bezglutenowym. Spożywanie jej także pomaga usunąć toksyny z ciała. Kasza jaglana zawiera najmniej błonnika spośród kasz i wspomaga proces odkwaszania. Nie zalega w przewodzie pokarmowym i fermentując, nie powoduje wzdęć. Spożywanie potraw z kaszy jaglanej harmonizuje pracę śledziony, trzustki, żołądka i nerek. Jest stosowana, by powstrzymać wymioty i biegunkę, a także dla złagodzenia porannych mdłości podczas ciąży i wspomożenia układu pokarmowego. Kasza jaglana usuwa tzw. wilgoć i śluz z organizmu będące przyczyną częstych stanów zapalnych górnych dróg oddechowych.

Kto nie powinien spożywać często kaszy jaglanej?

Ostrożnie powinny dawkować kaszę jaglaną osoby borykające się ze zbyt wysokim poziomem glukozy we krwi, diabetycy. Ma ona (w porównaniu do innych kasz) dość wysoki IG i mniej błonnika.

Gotowanie

Kaszę jaglaną upraż od czasu do czasu mieszając na dnie suchego garnka, aż zacznie delikatnie zmieniać kolor i wydzielać lekki zapach. Przepłucz na sitku gorącą wodą.

Jeszcze inny to namoczenie kaszy na kilka godzin czy na noc przed ugotowaniem w wodzie z dodatkiem soku z cytryny. Podane wyżej metody wypłukują także z kaszy fityniany – substancje utrudniające wchłanianie składników odżywczych, dlatego nie powinno się ich pomijać.

Ostrożnie kaszę zalej wrzącą wodą (3 szklanki wrzącej wody na 1 szklanka kaszy) dodaj klarowane masło(lub olej), kurkumę, sól, wymieszaj. Jeśli chcesz, by kasza była sypka gotuj ją pod przykryciem na minimalnym  ogniu przez 30 minut.

Tak przygotowana kasza nie będzie cierpka, gorzkawa, ani nieprzyjemna w konsystencji. Będzie też miała śliczny żółty kolor. Jest też uniwersalna – możesz zrobić ją na słodko lub na słono.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.